אם מקנים חשיבות יתרה לעונות השנה של תאילנד אז עבור המטייל הממוצע בתאילנד הזמן הטוב ביותר הוא להגיע בין נובמבר לפברואר. מזג האויר יותר קריר בתקופה הזאת ויש הרבה פחות גשם מאשר בזמנים אחרים. עם זאת,תאילנד היא מדינה לא קטנה ועם נוף מגוון ככה שזה לא ממש משנה מתי מגיעים.

העונות השנה של תאילנד

האקלים של תאילנד בנוי מ-3 עונות עיקריות (חמה,קרה וגשומה) והן די אחידות לכל אורכה של המדינה אבל יש כמה הבדלים אזוריים.

להלן סיכום של עונות השנה בתאילנד והשפעתן על האזורים השונים של הממלכה

מרכז תאילנד והמזרח

במרכז תאילנד והמחוזות המזרחיים, מזג האוויר הקיצי החם באמת,מתחיל בערך במרץ וממשיך עד בערך נובמבר.במהלך תקופה זו הטמפרטורות הקיצוניות יכולות להגיע עד ל 45 מעלות צלזיוס דבר שיכול להפריע למטייל בתאילנד-זה משהו כמו אוגוסט אצלנו. החורף הוא מנובמבר עד פברואר וזה לא מה שאתם חושבים…חולצה עם שרוול ארוך תסדר את רוב הישראלים.ואז בסביבות מאי מגיעה עונת הגשמים ונמשכת עד אוקטובר. בעונה זאת הגשם יכול להיות תכוף ואכזרי לפעמים. לרוב הוא מגיע ממש כמו סופה למשך 30 דקות ומשאיר את האויר צלול ונקי יותר באופן משמעותי.

צפון תאילנד וצפון-מזרח תאילנד

בצפון תאילנד וצפון מזרח תאילנד העונות הן פחות או יותר דומות לאלו שבמרכז או במזרח
אך החורפים עשויים להיות יותר קרים באופן לא מבוטל והאזורי ההרים אף יותר ושם הטמפרטורה יכולה להגיע עד ל-0 מעלות.גם כאן החורף מתחיל בנובמבר ומסתיים בינואר או פברואר.
לאוהבי הנוף ההררי זה ללא ספק התקופה הטובה ביותר למטייל בתאילנד לבקר כאן,הפרחים בפריחה בתקופה זאת והערפילים מספקים לנו נוף קסום שאנחנו לא מורגלים בו.

דרום תאילנד

העונות של דרום תאילנד הן פחות ברורות ובעצם ישנן רק שתי עונות  – הקיץ והעונה הגשומה.מפרץ תאילנד נמצא מזרחית לתאילנד כאשר ים אנדמן נמצא מהמערב.
פוקט,קראבי ופאנג-נה נמצאים בצד המערבי ולאזורים האלה עדיף להגיע בין נובמבר לאפריל אחרת המונסונים שם יהיו החוויה העיקרית שלכם…
בצד המזרחי ישנם קו-סמוי,קו-פנגאן ו hat-yai אשר אותם ממולץ לבקר בין מאי לאוקטובר ככה שאם תרצו לבקר בשני הצדדים באותו ביקור אז מרץ אפריל יהיה זמן טוב לשניהם.